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Saturday, April 11, 2009

CHILDREN and LEARNING


According to Judith Rich Harris (1998: The Nurture Assumption. 2008: No two alike): 1) friends, classmates and teachers, are more important in influencing behavior in children, than rules imposed by their parents. 2) psychologists undervalue the influence of heredity and 3) we must learn from the classrooms of children in Asia, where they learn faster. According to the psychologist, children learn at home how to behave at home and outside how to behave outside. If you want children more attentive and less disruptive in class, the school is needed to be intervened and not the house. A common problem in the classroom is the split of school groups: a) pro school, pro learning and b) anti-school, antilearning. Well for the teachers who knows how to avoid this split. A classroom with 40 children are more likely to split, than one of 20. If a room has 1 or 2 children of different social background, they assimilate desirable behavior and attitudes. If a room have more than 5, it is formed a group that retains their attitudes and behaviors.


While Freud attributed the problems of personality of the child to his parents, especially mothers, Rich, found them not entirely responsible, she has r alternative views, including the influence of heredity in personality (more similarities between biological relatives). Until 1938, the parents did not sacrifice their comfort to satisfy the wishes of their children. Corporal punishment repaired home misconducts. Although this trend changed in the past 70 years, everything remains the same (children continue to be aggressive and does not have better mental health). Better methods has improved behaviors, skills and attitudes adopted by the culture, but little in relation with personality development. With socialization behaviors of children are alike, although differences of personality, are expanded. In No Two Alike, Rich, offers 3 modular mind components related to specific tasks of social development: 1) parental relationships 2) socialization and 3) competition with peers, selecting the best.

LOS NIÑOS y el APRENDIZAJE


Judith Rick Harris (1998:
The Nurture Assumption
. 2008 :No two alike) sugiere: 1) los amigos, compañeros de clase y profesores, son más importantes para influenciar conductas de niños, que reglas impuestas por sus padres. 2) los psicólogos subvalúan la influencia de la herencia y 3) tenemos que aprender de los salones de clases de niños asiáticos, donde se aprende más rápido. Según la psicóloga, los niños aprenden en casa como comportarse en casa y fuera de ella como comportarse afuera. Si deseamos que sean mas diligentes y menos disruptivos en clases, hay que intervenir la escuela y no la casa. Un problema escolar es la formación de grupos : a) pro escuela, pro aprendizaje y b) antiescuela, antiaprendizaje. Los profesores que evitan esta división, desaparecen a los grupos antiescuela. Un salón de clases con más de 40 niños tiene mas chance de dividirse, que uno de 20. Si un salón tiene 1 o 2 niños, de diferente estrato social, ellos asimilan conductas y actitudes deseables. Si son más de 5, forman un grupo que retiene sus actitudes y conductas.

Aunque Freud atribuía los problemas de personalidad del niño a sus padres, especialmente a las madres, Rich, no los responsabiliza del todo; propone si, otras visiones alternas, incluyendo la influencia de la herencia en la personalidad (más semejanzas entre parientes biológicos). Hasta 1938, los padres no sacrificaban su confort para satisfacer los deseos de sus hijos. El castigo fisico reparaba infracciones caseras. Aunque ello cambió en los últimos 70 años, todo sigue igual (siguen siendo agresivos y no tienen mejor salud mental). Se mejoró el modo de adquirir conductas, habilidades y actitudes aprobadas por la cultura, pero poco el desarrollo de la personalidad. Con la socialización, las conductas de los niños, se asemejan, aunque las diferencias de personalidad, se amplíen. En : No Two Alike, Rich, propone 3 componentes modulares mentales asignados por la evolución, a tareas especificas, del desarrollo social : 1) relaciones parentales 2) socialización y 3) competencia con pares, seleccionando lo mejor.

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