Google
Support independent publishing: buy this book on Lulu.

Sunday, August 22, 2010

TECHNOLOGICAL DEVICES AND DEEP THINKING





During a walk of several days for the Glen Canyon National Recreation Area of Utah, 5 scientists lacking laptops, cellphones and other, discussed the influences of massive employment of digital devices on thinking and human behavior in urban locations and how they could be reverted by vacations in the nature. After several days, Art Kramer (Psichologist/University of Washington), said : “the time is slower in the nature”. David Strayer (Psichologist/U. of Utah), said that although attention, memory and learning are affected by the massive employment of technology, everything depends on memory and that to understand how it works will help to treat the schizophrenia, the depression and the deficit of attention. That a lot of digital stimulation affects people psychologically, effects reverted in the nature, where our senses are recalibrated. Paul Atchley (U. of Kansas), believes that massive use of technology causes anxiety and inhibits deep thought.

Todd Braver, Steven Yantis (Johns Hopkins/Brain and multitask) and Art Kramer (University of Illinois/Neurological benefits of exercise), although aware of a seminal study carried out in the University of Michigan according to which people learn better in the nature than in a congested city and that severe multitask affect the brain, preventing it to concentrate on specific matter self-question this: why brain circuits could not be recalibrated making them but strong in front of the stress.? After all, since 1980 is possible to study better the blood flow and brain electric activity. Light brain signals indicates changes from a task to another. For the time being it is know certain cerebral anticipation to the reception of e-mails involving wide parts of memory. If someone has less memory, one has less space to integrate ideas and to reason. According to Braver, this type of studies will allow us to reach superior cognitive potential, adding to ours brains natural or artificial extra memoirs.

DISPOSITIVOS TECNOLOGICOS Y PENSAMIENTO PROFUNDO.

Durante un paseo de varios dias por el Glen Canyon de Utah, 5 cientificos desprovistos de laptops, celulares y otros, discutieron las influencias del empleo masivo de dispositivos digitales sobre el pensar y la conducta humana en medios urbanos y como podrían ser revertidos mediante vacaciones en el campo. Tras varios días, Art Kramer (Psicólogo/Universidad de Washington), dijo que el tiempo se enlentecía en el campo. David Strayer (Psicólogo/U. de Utah), dijo que aunque la atención, memoria y aprendizaje son afectados por el empleo masivo de tecnología, todo depende de la memoria y que comprender como funciona ayudará a tratar la esquizofrenia, la depresión y el déficit de atención. Que mucha estimulación digital afecta psicológicamente a las personas, efectos revertidos en el campo, donde nuestros sentidos se recalibran. Paul Atchley (U. de Kansas), cree que el uso masivo de tecnología causa ansiedad e inhibe el pensamiento profundo.

Todd Braver, Steven Yantis (Johns Hopkins/Cerebro y multitareas) y Art Kramer (Universidad de Illinois/Beneficios neurológicos del ejercicio), aunque conscientes de un estudio seminal realizado en la Universidad de Michigan según el cual las personas aprenden mejor en el campo que en una ciudad congestionada y que las multitareas fatigan al cerebro, impidiendo concentrarse en un asunto especifico, se autopreguntan: ¿porque los circuitos cerebrales no podrían recalibrarse haciéndolos mas fuertes frente al stress.? Después de todo y desde 1980 es posible estudiar mejor el flujo sanguíneo y la actividad eléctrica cerebral. Flashes de luz cerebral indican cambios de una tarea a otra. Por lo pronto se sabe de cierta anticipación cerebral a la recepción de e-mails involucrando amplias partes de la memoria. Si se dispone de menos memoria, se tiene menos espacio para integrar ideas y razonar. Según Braver, este tipo de estudios nos permitirán alcanzar niveles superiores de potencial cognitivo, mediante el empleo de memorias extras naturales o artificiales.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home